• Meniu
  • Kategorijos
  • Kelionė automobiliu į Kroatiją / 1 dalis

Kelionė automobiliu! Tai buvo nuspręsta jau sausio mėnesį.
    Kodėl?
    Todėl, kad pats sau ponas. Visų pirma kada nori važiuoji, kada nori ilsiesi. Savo atostogų laiką gali eikvoti kaip tik išmanai. Nesi priklausomas nuo kitų.
    Antra, atostogomis gali mėgautis visa šeima. Net kūdikis ar besilaukianti mama!
    Trečia, maršrutą gali sudarinėti visi vyksiantys. Kitaip tariant - pagal biudžetą, galimybes ir savaime suprantama norus. Ketvirta - pamatai daug daugiau nei vykdamas traukiniu ar skrisdamas lėktuvu. Turiu omeny ne vieną šalį ir ekspromtas čia visai tinkamas.

Kai nusprendėme, kad TIKRAI vyksime automobiliu beliko sugalvoti KUR :)
    Patikėkite, galimybės beribės. Mes ilgai neturėjome iiiiiiiilgų atostogų. Tad norėjosi kalnų, skaidrios jūros ir šiltesnių orų, nei pas mus. KROATIJA! Bam. Viskas. Ką čia dar begalvoti.
    Tačiau iki pačios Kroatijos reikia nuvažiuoti apie 1600 km. Puiku, tas ir "veža"! Pamatai ne vieną skirtingą šalį ir iš vienos kelionės parsiveži didžiulį bagažą įspudžių.

Kelionės nuotraukas dar galite pamatyti mano instagram'os profilyje
    ----------------------------------------

Į Kroatiją nusprendėme vykti per Lenkiją, Čekiją, Austriją, Slovėniją. O atgal per Vengriją, Slovakiją.
    Į tokią kelionę vykome pirmą kartą, tad prisikrovėme ko reikia ir ko nereikia :)
    Iš Lietuvos išvykome anksti ryte (apie 4 val.) Iki Varšuvos apie 6 val. kelio. Vykome į zoologijos sodą.  Nepaslaptis, kad Lenkijoje maistas pigesnis. Tad pakeliui apsipirkome tolimesnei kelionei ir sočiai pavalgėme pusryčius prieš atvykstant į zoologijos sodą.
    Ten praleidome 5 -6 val. Šeimos bilietas mums kainavo 12€. (Bilietų kainas galite pasitikslinti čia
    Gyvūnų didžiulė gausa. Dauguma laisvai vaikšto ir atrodo beveik ranka pasiekiami.

Yra vaikams žaidimų aikštelė, kavinukių.  Zoologijos sode skelbiamos viešos gyvūnų maitinimo valandos. Mes pamatėme kaip maitina begemotus :)
    Vaikams čia rojus. Niekur neskubėkite, patyrinėkite kartu su jais. Lietuvoje to tikrai nepatirsite.

Turėjome planų pamatyti Varšuvos senamiestį, nuvykti į Velyčkos druskos kasyklas, Zakaponę, bet Lenkiją pasilikome kitiems kartams.
    Vėliau apsipirkome prekybos centre, nes maisto kainos čia pigesnės nei Lietuvoje.

Vakare išvykome iš Varšuvos, kad rastumėme nakvynę dar prieš sutemstant. Lenkijoje tikrai nesunku susirasti kur miegoti. Tačiau pakelėje žymiai pigiau, nei kokiame miestelyje.
    Pavyzdžiui miestelyje mums siūlė vieną bendrą lovą visiems trims (dvigulę) už 160 zl. , kur bendras dušas 6 kambariams. Radome tikrai pigiau pakelėje, niekur neišsukant iš kelio už 100 zl. visiems trims su 2 atskirais kambariais, dušu viename numeryje. Ten pat ir pavalgėme vakarienę už 30 zl., kur porcijos tikrai didelės. Iš viso sumokėjome 130 zl. (30€), priima ir eurus))

Kitos dienos rytą išvykome (7 val.) iš motelio ir traukėme link Čekijos PUNKVA urvų. Iš pradžių galvojome vykti į Brno senamiestį, bet urvai labiau žavėjo. Tokių gamtos "išdaigų" tikrai retai kada pamatysi savo akimis.
    Kad papultum į Punkvą urvus reikia išankstinės rezervacijos. Aš asmeniškai užsakiau prieš nepilną savaitę (info@caves.cz) Užsakius bilietus gausite papildomos informacijos (žemėlapį, kainas, info apie traukinukus ir funikulierių). Tačiau bilietus reikia pasiimti  40 min. prieš ekskursijos laiką.
    Čia pateikiamos ekskursijų valandos ir kainos. Asmeniškai mes pasirinkome populiariausią ekskursiją - Punkva caves. Plius dar norėjome ir į BALCARKA urvus (nereikia išankstinės rezervacijos), bet ten paprasčiausiai nespėjome dėl laiko stokos.
    Šiuo metu informaciniame centre vykdomas kapitalinis remontas, tad informacijos tikrai pritrūkome. Iš pradžių sudalyvavome ekskursijoje (čekų kalba), ir tik vėliau grįždami pamatėme, kad viena moteris pardavinėja gido bukletus apie šiuos urvus ir kitomis kalbomis. Na, bet įspūdžiai tikrai išliko nuostabūs ir su dideliu VAU.

Atvykus yra Parkingas. Ten susimoki ir automobilis gali stovėti, kad ir visą dieną. Pagrindiniame informacijos centre mus nukreipė vykti su traukinuku iki pačių urvų informacijos centro (2 km.). Kas nori gali keliauti pėsčiomis. Tačiau į mūsų bilieto kainą įėjo kelionė ir traukinuku ir funikulieriumi, tad kam varginti kojas :)
    Nuvykus prie pačių urvų (info centro langelyje) pasitikrinome bielietų rezervacijos laiką, ten ir susimokėjome už tris bilietus 430 čekiškų kr. Priima ir eurus, tačiau grąža pateikiama čekiškomis kronomis. Su parkingu ir bilietais visai šeimai sumokėjome apie 25 eur.
    Patarimas. Urvuose drėgna ir šalta, tai apsirenkite šilčiau. (turistų buvo net ir su naujagimiais). Pakilimą funikulieriumi pasilikite pačioje pabaigoje. Pamatysite "avataro" urvą iš pačio viršaus (tik pabuvoję šiame urve suprasite kodėl jis "avatariškas" :) )

Pakilus folikulieriumi yra kavinukė (pavalgėme už 13 eur.) ir viešbutis (suaug.-350 kr., vaikui 200 kr.) - galite ten apsistoti) bei suvenyrų parduotuvės. Būtinai paragaukite tradicinės čekiškos česnakų sriubos ;)
    Iki automobilio grįžome pėsčiomis. Čekijoje nenakvojome. Vykome tiesiai į Vieną.

Vykdami iki urvų vadovaukitės atsiųstu žemėlapiu, nes mums teko kokį pusvalandį paklaidžioti :)

Už Čekijos kelių mokestį sumokėjome 17 (pirkome Lenkijoje - 70PLN)

Vienoje planavome apsistoti kempinge, kuris yra miesto centre prie Dunojaus pakrantės. Ten nakvojome dvi naktis. Viduje yra virtuvėlės, dušai, wc, internetas aplink priimamąjį. Palapinėms atskira zona. Sumokėjome 45.
    Priimamąjame galima pasirinkti informacinių bukletų, ką galima aplankyti viešint Vienoje.

Kitos dienos rytą vykome į HOLFBURGO rūmus. Parkingas tikrai brangus. Už valandą sumokėjome po 4. Kiti draugai sakė mokėję net po 6.
    Rūmai tikrai įspūdingi. Sodai pilni įvairių rūšių rožių (net surašytos veislės). Aplink supa imperatoriški pastatai, kurie dvelkia istorija. Šiuose didinguose pastatuose gausu muziejų. Garsių kompozitorių, brangenybių, ginklų, muzikos instrumentų, aristokratiškų kambarių ir t.t. Yra net nacionalinė Austrijos biblioteka. Netoliese Šv. Stepono katedra (būtinai aplankykite). Vieni muziejai mokami, kiti ne. Kurie yra mokami, tai suaugusiam kainuos panašiai apie 12 -15. Kaikuriuose taikomas mokestis ir vaikams nuo 7m. (pusę kainos). Su parkingu ir muziejų aplankymų bei audio gidu sumokėjome 42

Rekomenduoju BŪTINAI nueiti į Sisi muziejų. Ekskursiją galite pasirinkti su audio gidu (4 €) (yra rusų kalba). Jei eisite dviese pasirinkite tik vieną audio gidą. Sutaupysite.

Austrijoje kavos puodelis jums kainuos 4.90€. Tiek pat ir pyragėlio gabaliukas. Už 1 ledų porciją sumokėjome 2,20€. Rekomenduoju pasiimti priešpiečių dėžutę, ar vaisių užkandžiams :) Parke lengvai prisėsite ant žolės ir pavalgysite. Wc tik muziejų viduje. Tad vaikščiojant po sodus norais pasirūpinkite iš anksto :)

Austrija šalis ne iš pigiųjų, tad viešėdami pasiplanuokite savo atostogų biudžetą :)

Čia mes praleidome apie 3 valandas. Būtumėme pabuvę ilgiau, bet PRATER atrakcionų parkas viliojo pramogomis (visos kainos ofic.psl)

O ten tai pašėlome! Leidome sau eiti, kur širdis viliojo ir akys nebaugino :) Išbandėme tikrai nemažai ir drąsiai galiu sakyti, kad labiausiai patiko aukščiausios pasaulyje supynės bei didžiausias traukos objektas, 117 m. aukščio atrakcionas - Praterturm

Telefonus ir fotoaparatus į šį bokštą kelti su savimi griežtai draudžiama! Tačiau gudruolių visada atsiranda :)
     Įspūdis tikrai nepakartojamas. Juokiamės iš laimės ir iš pilnų baimės kelnių. Pakilus atsivėre nuostabi Vienos panorama. Jausmas patirtas trumpam, bet visam  gyvenimui.
    Į dauguma atrakcionų vaikus galima vestis kartu. Tačiau kiti turi ūgio limitą ar amžiaus cenzą. Prieš šį bokštą Kotryną palikome vaikų kambaryje (3€, laikas neribotas)

Prater parke išleidome apie 60 - 70€. Patikėkite, toks malonumas to vertas.
    Jei turėsite su savimi rankinę ar didelę kuprinę - prie kiekvieno atrakciono yra daiktų saugyklos. Taip pat gausu kavinių. O vat wc teks paieškoti, kuris kainuos 0,50€. Jei tokio nerasite eikite drąsiai į kavinę siūlydami tokią pačią sumą.
    Vakarop ieškojome kavinukės kur galėtumėme pavakarieniauti, bet susidarė toks įspūdis, kad Vienoje jų vos keleta. Tik macdonaldai švietė iš tolo :) Buvo penktadienio vakaras, bet liaudies pasirodė tikrai mažai.
    Išvykimo dienos rytą nuvykome į didžiulį prekybos centrą. Va ten ir pilna įvairių tautų kavinių :) Savo skrandžio jėgas išbandėme azijietiškame savitarnos restorane. Žinot, susimoki ir valgai kiek lenda :) Toks malonumas žmogui 10.

Austrijoje dyzelino kaina 1,17€. Kelių mokestis 8,70€.

Prieš įvažiuojant į Slovėniją per kelių navigaciją pasitikrinome ar verta važiuoti autostrada. Pasirodo neklydome. Autostrada 79 km, o paprastais keliais 74 km kelio. Kaip jau supratote - kelių nepirkome. Sutaupėme 15€. Žinojome, kad nakvynės ieškosime pačioje Kroatijoje, tad niekur neskubėjome ir norėjome labiau pamatyti Slovėnijos miestelių, o ne autostrados kelius.
    Vos po pusantros valandos privažiavome Kroatijos pasienį.

Likęs pasakojimas antroje "Kelionė automobiliu į Kroatiją" dalyje.

xoxo Akvilė

Kelionė automobiliu! Tai buvo nuspręsta jau sausio mėnesį.
    Kodėl?
    Antra, atostogomis gali mėgautis visa šeima. Net kūdikis ar besilaukianti mama!

Kai nusprendėme, kad TIKRAI vyksime automobiliu beliko sugalvoti KUR :)

Kelionės nuotraukas dar galite pamatyti mano instagram'os profilyje
    ----------------------------------------

Už Čekijos kelių mokestį sumokėjome 17 (pirkome Lenkijoje - 70PLN)

Prater parke išleidome apie 60 - 70€. Patikėkite, toks malonumas to vertas.

Austrijoje dyzelino kaina 1,17€. Kelių mokestis 8,70€.

Vos po pusantros valandos privažiavome Kroatijos pasienį.

Likęs pasakojimas antroje "Kelionė automobiliu į Kroatiją" dalyje.

xoxo Akvilė
    . 06 July 2015 .

1 comment

1. Wow! Kaip dziaugiuosi atradusi si bloga! O i Kroatija noreciau grizti dar ir dar karta :) Labai patinka tavo rasymo stilius ;)